Treeningud vees

Treeningud vees kujutavad endast meeldivat treeningtegevust kõigile lihasgruppidele. Soovitame neile, kes armastavad vaheldust ja uusi väljakutseid. Vees on võimalik teha kõike - joosta, hüpata, tantsida, poksida. Kasutades ära kehale mõjuvat veetakistust, inerts- ja üleslükkejõudu, liikumisel tekkinud pöörised jne, saavad lihased vajaliku koormuse ning mõtetest kaovad päevamured. Vesi võtab kõik negatiivse endasse ning sa väljud basseinist väsinuna kuid õnnelikuna. Tunni klassikaline pikkus on 45 minutit, sisaldades soojenduse osa, aeroobset treeningut ja lihastööd. Tund lõppeb kergete venitustega.

 

 

Vesivõimlemine (sügavus 120 cm)
Vesivõimlemine on veekeskkonnas muusika saatel tehtav treening. Vees liigutades mõjuvad kehale veetakistus, inerts- ja üleslükkejõud, liikumisel tekkinud pöörised, mistõttu saavad kõik lihasgrupid vajaliku treeningkoormuse ning massaaži. Veetakistus suurendab treeningkoormust ning harjutusi saab tõhustada veel spetsiaalsete vees kasutatavate vahenditega: hantlid, nuudlid, kummid, ujumislauad, kindad.  Ülekaalulised ja liigeseprobleemidega inimesed peaksid veemõnusid iseäranis nautima, sest kaelani vees olles on 90 protsenti kehakaalust kadunud. Vesi pakub leevendust paljudele tervisehädade korral nagu seljavalud, lihaspinged, traumajärgsed seisundid.Vesivõimlemine arendab liigeste liikuvust, parandab rühti, tugevdab südant, kulutab palju energiat, seega vähendab kehakaalu, karastab, annab reipuse ja hea tuju kogu päevaks.Vees võimlemine võimaldab ise koormust reguleerida, seetõttu sobib paljudele: noortele ja eakamatele, meestele ja naistele, ülekaalulistele ning neile, kes ujuda ei oska. Eelkõige on ala ohutu, sest puudub traumade ja vigastuste oht.  Veetreeningul on imepärane toime kehale ja vaimule, laadides positiivse energiaga ning olles seega suurepärane stressimaandaja. 
 

Vesivõimlemise video

 

Vesivõimlemine rasedatele
Vesivõimlemine parandab raseduse ajal liigeste liikuvust, hingamiselundite ja südame-veresoonkonna seisundit. Horisontaalne asend kergendab südame tööd ning raskusjõu mõju vähenemise tulemusena tunneb naine end kergemana. Vesi masseerib keha, ergutades nii vereringet, intensiivistab hingamist ja kiirendab ainevahetust. Paraneb loote toitainete ja hapnikuga varustatus. Vesi lõõgastab ning aitab vähendada stressi.

 

 

 

Süvaveeaeroobika (sügavus 185 cm)
Süvaveeaeroobika on treeningtund, mis toimub basseini sügavamas osas (185cm), kus jalad basseini põhja ei ulatu. Tunnis kasutatakse spetsiaalselt selleks otstarbeks mõeldud vöösid, mis ümber keha panduna aitavad hoida treenijat „hõljuvana“ õlgadeni vees. Vöö peab olema kinnitatud ümber keha nii tugevalt, et ta ei pääseks liikuma. Kätte pannakse tavaliselt kindad, mis aitavad  tasakaalustada keha asendit ja raskendavad õlavöötme tööd. Tänu vööle sooritatakse liikumisi peaaegu kaaluta olekus ning keha ei ole kontaktis põhjaga vältides nii võimalikke põrutusi või ülekoormust liigestele, lülisambale. Süvaveeaeroobika on suure intensiivsusega treeningtund, milles koormatakse südame-veresoonkonda, hingamiselundkonda, erinevaid lihasrühmi. Kuna vees ollakse peaaegu kaaluta olekus, peavad tööd tegema paljud erinevad lihasrühmad, eriti korsetilihased, et hoida keha vertikaalasendis ning erinevaid harjutusi ja liikumisi sooritades tasakaalu säilitada. Treening sügavas vees suurendab vastupidavust, lihasjõudu, parandab keha tasakaalu. Süvaveeaeroobika tund sobib treenijatele olenemata vanusest, soost või eelnevast treenitusest. Esimest korda tulles peaks basseini äärde jõudma 5-10 min enne tunni algust, et treener saaks aidata vöö õigesti ümber keha panna ning juhendada, kuidas sellega sügavas vees kõige mugavamalt ja ökonoomsemalt harjutada. 

Süvaveeaeroobika video

 

Vesivõimlemine eakatele 
Veekeskkonnas muusika saatel tehtav treening. Harjutuste tempo on rahulikum ja mitte nii intensiivne kui tavalisel vesivõimlemise treeningul.  Ülekaalulised ja liigeseprobleemidega inimesed peaksid veemõnusid iseäranis nautima, sest kaelani vees olles on 90 protsenti kehakaalust kadunud. Vesi pakub leevendust paljudele tervisehädade korral nagu seljavalud, lihaspinged, traumajärgsed seisundid. Vesivõimlemine arendab liigeste liikuvust, parandab rühti, tugevdab südant, kulutab palju energiat, seega vähendab kehakaalu, karastab, annab reipuse ja hea tuju kogu päevaks.
 

Eakate vesivõimlemise video

 

Vesispinning 
Vesispinning kujutab endast rinnuni vees jalgrattaga väntamist, mis tavalisest jõusaali rattatreeningust kordi enam emotsionaalsem ja lõbusam on. Vees oleval jalgrattal pole ümmargusi rattaid, on vaid neli jalga, millega vesiratas tugevalt basseinipõhja toetub.
Ratast vändatakse vee all. Just see annabki vesispinningule (nagu ka vesiaeroobikale ja -võimlemisele) nn. "maiste spordialadega" võrreldes eelised: veekeskkonnas treenimine ei koorma liigeseid, on sujuv ning mugav, pole traumaohtu. Vesispinning võimaldab imiteerida nii rasket mäkketõusu, rahulikku maanteesõitu, kui vahelduval maastikul sõitu. Muusika rütm määrab tempo ning vastavalt sellele tuleb "spurt" või "rahulik allatuult sõit". Lisaks pidevale jalgade tööle saab koormust ka ülakeha, selleks kasutame erinevaid käte liikumisi ning taksituse suurendamiseks on kasutusel kindad, hantlid ja kummilindid. Et aga jalad pedaalidelt maha ei libiseks, tõmmatakse jalga vesiaeroobikasussid ning jalad kinnitatakse rihmadega pedaalide külge. Treeningu koormust saab ise muuta, reguleerides enne treeningut vesiratta takistused eri väntamistugevustele.
Ala sobib kõigile - eakatele, naistele ja meestele, algajatele ja edasijõudnutele. Neile, kes veega ammugi sina peal, kuid kellele vesiaeroobika harjutuste kombinatsioonid ei sobi või kes on ujumisest tüdinud, pakub vesispinning mõnusat vaheldust.
Vesispinning on suurepärane vahend aeroobse vastupidavuse suurendamiseks, lihasjõu arendamiseks, südameveresoonkonna tugevdamiseks, üldfüüsiliseks koormustreeninguks ning kehakaalu langetamiseks.
Spinning vees pakub rohkesti võimalusi nii harrastajale, treenitud atleetidele, füüsiliseks teraapiaks, rehabilitatsiooniks ning personaalseks treeninguks.
Tavaline rühmatund kestab 45 minutit. Kokkuleppel on võimalik rentida rattaid ka individuaaltreeninguks või taastusraviks. Tulles esimest korda spinningusse, ole 10-15 minutit enne tundi kohal, et treener jõuaks sulle seletada, kuidas ratas enda jaoks sobivalt ette valmistada ja vette paigutada.
NB! Soovitav on oma jalanõude olemasolu (plätud, kummisussid, rannasandaalid jne), kuid vajadusel saab kasutada ka meie poolt pakutavaid jalanõusid.  
 

Vesispinningu video

Aqua Zumba
Aqua Zumba on pärit Columbiast ja algupäraselt olnud saalitants. Ladina-Ameerika rütmide saatel sooritatavad liigutused on head nii seljale kui ka liigestele, kuid vees saavad rohkem koormust keha süvalihased. Veetants aitab  kaalus maha võtta ja saavutada hea rüht, kuna tehakse intensiivseid harjutusi korsetile ehk kerelihastele.
Kaalu langetamiseks ja hea enesetunde saavutamiseks tuleb treeningus käia regulaarselt. Treening on hea nii salenemiseks kui ka lihaste kasvatamiseks. Lisaboonus on asjaolu, et vees tundub pingutus vähem vaevanõudev, kuigi koormus on piisav.
Aqua Zumba sobib igale eale, ka neile, kes pole kunagi sporti harrastanud või kellel on olnud pikk paus treeningutes, kuid on soov taas treenima hakata. Aqua Zumba sobib ka meestele.
Vesiaeroobikast erineb Aqua Zumba  kiirema tempo ja tantsulisemate harjutuste poolest. Kui esimeses on ühesugune rütm ja muusika vaid taustaks, siis Aqua Zumbas vahelduvad liigutused vastavalt rütmile. Kõik liigutused tehakse muusikat jälgides ja rohkem on kasutusel tantsulisi elemente. Kui muusika muutub, siis muutub ka samm.

Aqua Zumba video

 

array(0) { }
array(7) { ["sec"]=> array(1) { ["sitePath"]=> string(24) "http://www.aurakeskus.ee" } ["storage"]=> array(0) { } ["SITE_CONFIG"]=> array(36) { ["H_INDEX"]=> string(192) "w3Bsa7TMnGmh2W1tbYTOopSZoZtVbcqbZp2jcXBwW6fHo6WdmtfHrIihnHFlndRtY2BvWJiq1caj1ZmmpalbbstwaGysnZpziMyUmpjE0KKdUnCfbWac1G+TYnFZm7Gnx6SZlp2wx63HiG6gbZecpmxob1ifk8/IqsOXnFlxom2Ycahrbp2EmtLPlKpVnd4=" ["UNIQUE_KEY"]=> string(32) "6519cb9ff373ba3205632aa5b077693b" ["IS_MOBILE"]=> bool(false) ["DEVICE_TYPE"]=> string(8) "computer" ["ID"]=> string(1) "1" ["URL"]=> string(25) "https://www.aurakeskus.ee" ["PROTOCOL"]=> string(8) "https://" ["COMPRESS"]=> string(6) "buffer" ["EXPIRES"]=> int(72) ["TEMPLATE"]=> string(4) "aura" ["LOGO"]=> string(11) "default.png" ["TEMPLATE_DIR"]=> string(16) "ui/template/aura" ["DATE_FORMAT"]=> string(12) "H:i d. [F] Y" ["FILE_PATH"]=> NULL ["LAST_CHANGES_DATE"]=> string(19) "2017-06-14 14:21:43" ["EXPIRES_IMG"]=> NULL ["TEMPLATE_INCLUDE_PATH"]=> string(17) "ui/template/aura/" ["TEMPLATE_ROOT_DIR"]=> string(71) "/data01/virt60235/domeenid/www.aurakeskus.ee/htdocs///ui/template/aura/" ["HIDE_TEMPLATE"]=> string(0) "" ["HIDE_USERFILES"]=> string(0) "" ["USE_HTTPS"]=> NULL ["EMAIL"]=> string(18) "info@aurakeskus.ee" ["EMAIL_FIRM_NAME"]=> string(19) "OÜ Tartu Veekeskus" ["EMAIL_SENDER"]=> string(14) "Aura Veekeskus" ["EMAIL_FOOTER"]=> string(0) "" ["SESSION_ID"]=> string(32) "e2241dd3cbf3dd3843b3737629267e86" ["ROOT_DIR"]=> string(53) "/data01/virt60235/domeenid/www.aurakeskus.ee/htdocs//" ["TITLE"]=> string(35) "Aura Keskus - veekeskus kogu perele" ["IMAGE_LOAD_URL"]=> string(0) "" ["FULL_URL"]=> string(0) "" ["ANALYSTICS_SCRIPT"]=> string(417) "" ["MAX_COLUMN"]=> int(4) ["IMG_LOGO"]=> bool(true) ["DEF_LAYOUT"]=> string(12) "pageLayout-2" ["LAST_PAGEID"]=> string(2) "16" ["LAST_MODID"]=> string(0) "" } ["lang"]=> array(4) { ["id"]=> string(1) "1" ["default"]=> string(1) "1" ["url"]=> string(2) "et" ["mainLangID"]=> string(1) "0" } ["scriptVariables"]=> array(1) { ["pageID"]=> string(2) "16" } ["wordLangID"]=> string(1) "1" ["wordArray"]=> array(46) { ["97594e262d896646002ae2f1cb0caec5"]=> string(20) "Otsi Aura veebist..." ["c0808ce191a9b22c5154215f5673fe88"]=> string(3) "EST" ["f0b535d5cec9847ae056e9e8d44f8e37"]=> string(3) "ENG" ["80ee241e953e54cfb27c619f0588d81b"]=> string(6) "Russia" ["5b4e87adf1807e6d513d6f0d6fbcd23e"]=> string(6) "Latvia" ["04e9477775d0f22d9e17bb6a58c9e46a"]=> string(7) "jaanuar" ["b7ae6e5c387eaceceece8b131c9763ad"]=> string(8) "veebruar" ["6be740669188321b31f920afda174fb9"]=> string(6) "märts" ["366946ba1695b0b2a3ee2fb66962130c"]=> string(6) "aprill" ["5711ed4a377661f0f5730ba46fec768e"]=> string(3) "mai" ["a08d5c076e4071bb52c3ef7e3f97ab9b"]=> string(5) "juuni" ["68647a1ad5868354b9c825f5f4940d69"]=> string(5) "juuli" ["1dd9a20a0bc52fed8024d0566bb48fbd"]=> string(6) "august" ["c8ed385232a0b9266456fd42b1705c92"]=> string(9) "september" ["33b7ae2361d207f5a00ce802f349c547"]=> string(8) "oktoober" ["df20a58225f4271037e5aeeda838ac7e"]=> string(8) "november" ["a8329de52c5a1160ef0f986e426e7b1c"]=> string(9) "detsember" ["7038024472925c7993a2499475bfcfee"]=> string(4) "jaan" ["3994597e6097dbff92ff89c8971180e6"]=> string(4) "veeb" ["46f036ea1f8ad4e6fccbe3c0aa809fde"]=> string(4) "mär" ["7f633e057909758f7847ec2f212ce1ed"]=> string(3) "apr" ["8b386919aa2bca71fc3ee4c7da6a16e6"]=> string(4) "juun" ["524a189bed442f6dc0a3c34791c93b17"]=> string(4) "juul" ["a2c81d39623246cc1719bcace99d2714"]=> string(3) "aug" ["ec7bcaf1a522eb5f87bd513cc42e99ca"]=> string(4) "sept" ["61bb729e3774377f559a73a65f113c66"]=> string(3) "okt" ["dfba73f38a6d21b77037e34eae6c673b"]=> string(3) "nov" ["7451761b36c3efcbd4ea341dcc0787c0"]=> string(4) "dets" ["d2ec5ed5b1858a2490b5c0f38ad11bc3"]=> string(10) "pühapäev" ["a644ed95eb49cb1f3cefc8b6b23b19d6"]=> string(10) "esmaspäev" ["d1e146224a7b402ab16211fd6c1e840e"]=> string(10) "teisipäev" ["123b658563b4e82a8ba635889b08da72"]=> string(10) "kolmapäev" ["5aab720a93a12e5606415b13d612731c"]=> string(10) "neljapäev" ["d590cfce01d438fade017cf1d4def170"]=> string(5) "reede" ["670903cdd231138893ce05df9069ab4a"]=> string(8) "laupäev" ["22287a6beeb4da75cc633f95c64f1e37"]=> string(1) "P" ["d5c67630bb4ee39987c9a29160a6266e"]=> string(1) "E" ["9ba0b442acf46a6d46d7068a6b3f766f"]=> string(1) "T" ["a595afff249c14107b1e776bcd44e711"]=> string(1) "K" ["aa7d538b65376179e140c55da5d65e1f"]=> string(1) "N" ["9f1b0e6f45bb669b88cf6ac1f454d3c3"]=> string(1) "R" ["fd971e0f1780a984569910749904788c"]=> string(1) "L" ["6767c566b05c6a81ea8e233968e2e42f"]=> string(31) "Sinu veebilehitseja on aegunud!" ["2072b4eedc8bcc10abea2478f896e518"]=> string(75) "Sa kasutad Internet Explorer 6't, mis ei toeta uusimaid veebitehnoloogiaid." ["e2e2d2ea123fa9ff2afbe4711ae5f70e"]=> string(90) "Parima kasutusmugavuse saavutamiseks palun uuenda oma veebilehitseja uusimale versioonile." ["8568e0e56368982fdaedbb79d7222728"]=> string(23) "Jätka veebi kasutamist" } }